Profi Költöztetés Cégtörténet

Profi Költöztetés Magyarország legrégebbi költöztető vállalkozása. 1981 Őszén alakult meg, ugyanakkor az akkori Kisipari Müködési Engedély 1982 február hónapban került kiállításra.

1981 - ősz

Telephelyünk: Zugló

Az 1981-es alapítás óta telephelyünk változatlan helyen, Zugló kertvárosi részében található.

legrégebbi költöztető cég

Nevünket a Profi Költöztetés-t, -melyet Megrendelőinktől kaptuk- kb. a 80-as évek közepétől használjuk.

1981 - ősz

1982 - február

Megalakulás

Kisipari működési engedély kiállítása

Kisipari működési engedély kiállítása

1982 - február

1982

Legelső jármű: Nyitott ZUK

A cég legelső járműve egy nyitott ZUK volt, ezzel kezdődött minden.

nyitott ZUK költöztető jármű

A következő évben továbbfejlesztettük a kisteherautót. Ponyvás, magasított rakterű felépítményt kapott. Ezzel jelentősen megnőtt a szállítható árú mennyisége, továbbá biztosnságosabbá is vált a költöztetés.

1982

1985

AVIA, a cég első pótkocsijával

Kb. 1985-ben továbbléptünk a tehergépjármű-fejlesztés terén és beszerzésre került eg használt AVIA, a cég első pótkocsijával.

AVIA Költöztető kocsi

Ez már dobozos felépítménnyel rendelkezett, szemben a korábbi ponyvás felépítményekkel. Ez a szerelvény raktérfogatra kb. a háromszorosa volt a korábbi ZUK-nak, így már egész nagy háztartásokat tudtunk átköltöztetni egy ütemben.

1985

1987

Profi Költöztetés elnevezés

Ez az az év amikortól elkezdtük használni a Profi Költöztetés elnevezést. 

Profi költöztetés cég

 Szintén ettől az évtől kezdve tértünk rá a jellegzetes zöld/fehér színkombinációra.

1987

1990

Új tandemtengelyes pótkocsi

Ebben az évben kerültek beszerzésre az  új tandemtengelyes pótkocsik (a korábbiak egytengelyesek voltak).

Profi költöztetés

A módosításnak köszönhetően tovább növekedett mind a szállítható mennyiség, mind a teherbírás.

1990

1992

“Nyugati típusú” költöztető szerelvény

1992. Megtörtént az első “nyugati típusú” költöztető szerelvények beszerzése.költöztető cég teherautó

A pótkocsik változatlanok maradtak, ugyanakkor a teherautó rakterének mérete és teherbírása tovább nőtt. Ezen szerelvények már 12 tonnás össztömeget tettek lehetővé.

1992

2003

Man

2003, új költöztető szerelvények beszerzése. A műszakilag megengedett ösztömeg elérte a 15 tonnát.  

profi költöztetés cég autó

2003

2004-től napjainkig

Budapest és az agglomeráció területén fokozatosan elkezdődik a behajtási övezetekek kiépítése és terjeszkedése, illetve bevezetik a hétvégi “kamionstop-ot”. Megjelölik a 12 tonna össztömeges felső határt, továbbá kialakítanak új 7.5 tonnás, 3.5 tonnás behajtási övezeteket, továbbá a meglévőket kiterjesztik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Budapest területén pl. egy 15 tonnás teherautó, külön hatósági engedély nélkül el sem hagyhatja a telephelyet. Ez az új jogszabályi környezet ellehetetleníti a 12 tonnásnál nagyobb tehergépjárművek költöztetésben való felhasználását, illetve a 7.5 tonnás teherautókkal való költöztetést is jelentősen korlátozza. A helyi önkormányzatok az övezetek kialakításán túl számos helyen tovább korlátozzák a teherautók behajtását egészen a 3.5 tonna össztömegig.

2004-től napjainkig
Scroll to Top