Profi Költöztetés Cégtörténet
A Profi Költöztetés Magyarország legrégebbi költöztető vállalkozása. 1981 Őszén alakult meg, ugyanakkor az akkori Kisipari Müködési Engedély 1982 február hónapban került kiállításra.
1981 - ősz
Telephelyünk: Zugló
Az 1981-es alapítás óta telephelyünk változatlan helyen, Zugló kertvárosi részében található.
Nevünket a Profi Költöztetés-t, -melyet Megrendelőinktől kaptuk- kb. a 80-as évek közepétől használjuk.
1982 - február
Megalakulás
Kisipari működési engedély kiállítása
1982
Legelső jármű: Nyitott ZUK
A cég legelső járműve egy nyitott ZUK volt, ezzel kezdődött minden.
A következő évben továbbfejlesztettük a kisteherautót. Ponyvás, magasított rakterű felépítményt kapott. Ezzel jelentősen megnőtt a szállítható árú mennyisége, továbbá biztosnságosabbá is vált a költöztetés.
1985
AVIA, a cég első pótkocsijával
Kb. 1985-ben továbbléptünk a tehergépjármű-fejlesztés terén és beszerzésre került eg használt AVIA, a cég első pótkocsijával.
Ez már dobozos felépítménnyel rendelkezett, szemben a korábbi ponyvás felépítményekkel. Ez a szerelvény raktérfogatra kb. a háromszorosa volt a korábbi ZUK-nak, így már egész nagy háztartásokat tudtunk átköltöztetni egy ütemben.
1987
Profi Költöztetés elnevezés
Ez az az év amikortól elkezdtük használni a Profi Költöztetés elnevezést.
Szintén ettől az évtől kezdve tértünk rá a jellegzetes zöld/fehér színkombinációra.
1990
Új tandemtengelyes pótkocsi
Ebben az évben kerültek beszerzésre az új tandemtengelyes pótkocsik (a korábbiak egytengelyesek voltak).
A módosításnak köszönhetően tovább növekedett mind a szállítható mennyiség, mind a teherbírás.
1992
“Nyugati típusú” költöztető szerelvény
1992. Megtörtént az első “nyugati típusú” költöztető szerelvények beszerzése.
A pótkocsik változatlanok maradtak, ugyanakkor a teherautó rakterének mérete és teherbírása tovább nőtt. Ezen szerelvények már 12 tonnás össztömeget tettek lehetővé.
2003
Man
2003, új költöztető szerelvények beszerzése. A műszakilag megengedett ösztömeg elérte a 15 tonnát.
2004-től napjainkig
Budapest és az agglomeráció területén fokozatosan elkezdődik a behajtási övezetekek kiépítése és terjeszkedése, illetve bevezetik a hétvégi “kamionstop-ot”. Megjelölik a 12 tonna össztömeges felső határt, továbbá kialakítanak új 7.5 tonnás, 3.5 tonnás behajtási övezeteket, továbbá a meglévőket kiterjesztik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Budapest területén pl. egy 15 tonnás teherautó, külön hatósági engedély nélkül el sem hagyhatja a telephelyet. Ez az új jogszabályi környezet ellehetetleníti a 12 tonnásnál nagyobb tehergépjárművek költöztetésben való felhasználását, illetve a 7.5 tonnás teherautókkal való költöztetést is jelentősen korlátozza. A helyi önkormányzatok az övezetek kialakításán túl számos helyen tovább korlátozzák a teherautók behajtását egészen a 3.5 tonna össztömegig.